A Víz Világnapja – Március 22.

A Víz világnapja alkalmából a vizuális kultúra és a technika órák keretében a gyerekek szebbnél szebb plakátok készítésével hívták fel a figyelmet a víz fontosságára és védelmére. Az elkészült remekművek kiállításra kerültek az iskolában, melyet bárki megcsodálhatott.
Az 5. osztályos ÖKO szakkörös gyerekek egy Vizes-kvízben mérhették össze tudásukat. A legjobb eredményt elért tanulók jutalomban is részesültek.
Bencsik Orsolya
Március 21-től mozgalmas hét vette kezdetét a 2.a osztályosok életében. A Víz Világnapja alkalmából egész héten át foglalkoztunk a víz témakörével.
Az osztály ajtajára már a hét elején felkerült az óriás polip, melynek készítésében örömmel vettek részt a gyerekek.
A vízi élőlények élővilága egy meglepetés papír akváriumban elevenedett meg, melynek lelkesen jártak csodájára a gyerekek.
Testnevelés órán egy váltóverseny keretein belül játékos, ügyességi feladatokat oldottunk meg. Játszottunk mocsárjárást, átkelést karikákból épített hídon, egyensúlyozást kötélen, miközben mindenki nagyszerűen szórakozott.
A víz a népmesékben is az egyik legfontosabb és folyton visszatérő elem, ezért megtekintettük és feldolgoztuk A víz tündére című népmesét. Feladatlapokat töltöttünk ki, melyek a víz megóvására és sokrétű felhasználására hívták fel a figyelmet.
A kertjeink öntözése, a kellő mennyiségű nedvesség a katicabogaraknak is kedvez, ezért rajzórán hétpettyes katicákat rajzoltunk. A gyerekek munkái folyosónkat szépítik.
A 2. évfolyamos ÖKO szakkörös gyerekek egy vetélkedőn vettek részt. Találós kérdésekkel, betűkáosszal, rejtvényfejtéssel, különbségkeresővel, puzzle-lel helyeztük középpontba a vizet, mint fontos életfeltételt. A játék végén egy pohár vízzel koccintottunk mindnyájunk egészségére. A vetélkedőn való sikeres részvételért egy oklevél volt a jutalma az I. helyezett Locs-Pocs csapatnak, a II. helyezett Esőcseppek csapatnak és a III. helyezett Kék tenger csapatnak.
A víz körforgásának jelentősége vitathatatlan, így a folyamat egy-egy momentumát ábrázoló esőcseppecskéket alkottunk. Ezeknek összeragasztásával lapozható formában tárultak elénk a víz láthatatlan körforgásának fázisai.
Számunkra a hét célja a környezeti érzékenyítés volt, valamint az, hogy tudatosítsuk a tanulóinkban a víz szerepét Földünk életében. Bízunk abban, hogy kitűzött céljainkkal hosszú távon hatást gyakorolhatunk gyermekeinkre.
Vargáné Turza Judit