2025. október 15 – én városunk könyvtárába látogatott Kovács Attila (Holden Rose) író, hogy bemutassa műveit és az olvasás fontosságáról, hasznosságáról tartson előadást az érdeklődőknek.
Kovács Attila 1976-ban született Szolnokon. A neve gyakorisága miatt választotta a Holden Rose álnevet, végül úgy alakult, hogy felváltva használja az igazival. Hol egyiket, hol másikat, mikor melyik tűnik kézenfekvőnek számára. Eleinte zenét tanult, vadászkürtön játszott a konzervatóriumban, aztán viszonylag sok szakmába belekóstolt. Informatikával, marketinggel, alkalmazott grafikával és még sok egyébbel mulatta az időt, de mindez már régen volt. Mostanában leginkább előadóművész, esetleg motivációs előadó, mert olvasásra, tanulásra buzdítja a 9–18 éves gyerekeket az iskolákban, könyvtárakban, ahol találkozik velük. Sokat utazik, színházba és koncertekre jár, szívesen készít videókat a Youtube csatornájára, zenét ír és szeret olvasni. Sok időt tölt a családjával is és persze ír. Leginkább a gyerekeknek szólnak az írásai, kezdőktől a haladókig. A könyveivel mindig az a célja, hogy fenntartsa az érdeklődést, kikapcsolódást és élményt nyújtson az olvasóinak. És néha itt-ott, csurran-cseppen egy kis tanulság is.
Iskolánk 3. – 4. évfolyamos tanulói tanítóikkal vettek részt az előadáson. Az előadás első felében az olvasásról beszéltek. Mit fejleszt az olvasás? Miért fontos a képzelet? Mire használjuk? Ezután az író bemutatta egyik könyvének szereplőit, és elmesélte, hogyan lettek nyomozók. Végül felolvasott az egyik regényéből. Ezt követően kérdéseket tett fel és aki jól válaszolt könyvjelzőt kapott, végül az egyik diák megnyerte a könyvet, amiből felolvasott. A szövegértési játékban végül Juhász Melodi 4.a osztályos tanuló bizonyult a legjobbnak, így ő nyerte meg a Berceli bankrablók – Hollóspalota nyomozóiroda 1. című könyvet.
Ugyanezen napon az 5. – 6. évfolyamos napközis csoport is ellátogatott a könyvtárba Hamar Nóra tanárnő vezetésével. Az író Egyszerűsítés című előadásából is szemezgetett a gyerekekkel való beszélgetés során. Így azt is megtudtuk, hogy abban a korosztályban, amiben ők is vannak, „veszítjük el” a legtöbb olvasót. A kiskamaszkor érkezése és a tananyag hirtelen bővülése egyaránt sújtja a gyerekeket ilyenkor. Emellett fontos kérdések megválaszolására vállalkoztak: Hogyan legyek egyéniség úgy, hogy a „nyájat” se hagyjam el? Mi az, amin érdemes, és mi az, amin nem érdemes gondolkodni? Ki vagyok én? Kik vannak körülöttem? Hogyan segít mindebben az olvasás?
Köszönjük a Városi Könyvtárnak a lehetőséget!






























