Erdei iskola 2025.

2025. június 16–19. között iskolánk alsó és felső tagozatos tanulói a Parkerdőben vettek részt Erdei Iskolai programokon. A tanulók egy-egy napot tölthettek a természetben, ahol különleges tanórákon, kreatív és játékos foglalkozásokon bővítették tudásukat és fejlesztették képességeiket.

Az alsós programok egy zenés reggeli tornával kezdődtek, majd tantárgyi órák – mint a magyar, matematika, vizuális kultúra, környezetismeret és technika – keretében az erdő élővilágával, szabályaival és növényeivel ismerkedtek meg. A tanulók játékos formában tanulták meg a természet tiszteletét és a környezetvédelem fontosságát.

Különféle kreatív és ügyességi feladatok várták a diákokat: meséket írtak, énekeltek, táncoltak, versenyeztek (pl. erdei számolóverseny, tündérváltó, „rókavadászat”), valamint a parkerdő „kincseiből” kézműves tárgyakat készítettek. A gyerekek megismerhették a fák lélekgyógyító hatását is, amikor egy-egy kiválasztott fát öleltek át.

A 6.b, 7.a és 7.b osztályosok lapbookot, plakátot vagy rajzokat készítettek „Hogyan látom az erdőt?” témában. A munkák csoportosan és egyénileg is készültek, és a program végén kiállításszerűen megtekinthetőek voltak, míg a szellemi kihívások során puzzle-t, természetismereti keresztrejtvényt és igaz-hamis játékot oldottak meg. A klasszikus „ország-város” játékot is új köntösben próbálhatták ki, környezetismereti szempontból.

A környezetvédelmi világnap alkalmából vízmintát vettek a Zagyvából, amit mikroszkóppal vizsgáltak meg. Egy másik kreatív feladat során falevelekből erdei állatokat készítettek, illetve az erdő témájában verseket írtak.

Az felső tagozat legfiatalabb osztályai (5.a, 5.b, 6.a) szintén a természetben tanultak és játszottak. Csoportokban forgószínpad-szerűen vettek részt énekórán, sportversenyen és logikai feladványok megoldásában. A diákok érdeklődve és aktívan kapcsolódtak be a különböző rejtvények, fejtörők és képes SUDOKU megoldásába. Puzzle-kihívásuk során elrejtett darabokat keresve állították össze az eredeti állatfigurát, amely sok izgalmat és örömet jelentett számukra.

A rendhagyó ének-zene órán Grieg, Saint-Saëns és Respighi művei segítették a hangolódást. A foglalkozás során a kakukk és a hattyú kapott kiemelt szerepet, és a gyerekek játékos feladatokon keresztül ismerkedtek meg ezekkel a madarakkal. Az óra végén a Nyár-kánont is megtanulták. Csodás alkotások születtek a természet által elengedett növényekből , vidám közösségformáló játékokat játszottak a gyerekek az ejtőernyővel és az erdőben elengedhetetlen számháborúra is sor került a zárónapon.

Ügyességi versenyek keretében akadálypályán, vidám mozgásos feladatokon keresztül mérhették össze erejüket a részt vevő valamennyi osztály.

Az Ökoiskola szellemiségéhez híven a program minden eleme a fenntarthatóságra és környezettudatosságra nevelte a tanulókat. A természet közelsége, a változatos tevékenységek és az aktív részvétel révén a gyermekek élményekkel telve, testileg-lelkileg feltöltődve tértek vissza az iskolába. Az erdei iskola nemcsak tanulási, hanem közösségi és érzelmi fejlődési lehetőséget is biztosított számukra.